9 Nisan 2011 Cumartesi

Yardım İsteyen Portekiz'e 80 Milyar Euro

Portekiz, içine düştüğü ekonomik krizden çıkabilmek amacıyla Avrupa Birliği'nden yardım isteyerek, Euro İstikrar Fonu'na başvurdu...

Portekiz, içine düştüğü ekonomik krizden çıkabilmek amacıyla Avrupa Birliği'nden yardım isteyerek, Euro İstikrar Fonu'na başvurdu. Konsey dönem başkanı Macaristan'ın Gödöllö kentinde bir araya gelen Euro grubu maliye bakanları Portekiz'e 80 milyar Euro kredi vermeyi kabul ederken, kemerlerin daha çok sıkılmasını istedi.

İstikrar şemsiyesi altına sığınması için yapılan çağrılara aylarca direnen, ancak sermaye piyasasında faizlerin artması üzerine borç krizinin büyümesi ile zor durumda kalan Portekiz, Yunanistan ve İrlanda'dan sonra Euro İstikrar Fonu'ndan yardım istedi. Portekiz Maliye Bakanı Fernando dos Santos yardım miktarının kredi vadesinin uzunluğuna bağlı olacağını belirtirken, Belçika Maliye Bakanı Rynders Portekiz'in 80- 85 milyar euroluk yardıma ihtiyacı olacağını ve krizin sınırlı kalacağını tahmin ettiğini söyledi.

Avrupa Komisyonu'nun para ve Mali işlerden sorumlu üyesi Olli Rehn, Portekiz'in iflastan kurtulmak için yaklaşık 80 milyar euroya ihtiyacı olduğunu ve istikrar programının Portekiz'deki hükümet krizinden etkilenmemesine çaba harcanacağını açıkladı.

Euro Grubu Başkanı ve Lüksemburg Başbakanı Jean-Claude Juncker AB ve Para Fonu yardım fonlarından şimdiye kadar sadece İrlanda'nın acil yardım kredisi çektiğini, Yunanistan için ayrı bir fon oluşturulduğunu ve sadece paranın kime ödeneceğini kestiremediğini belirtti. Portekiz'deki hükümet krizine dikkat çeken Juncker, paranın sorun olmayıp siyasi belirsizlikten kaynaklandığını ve Mali istikrar programının hazırlanmasında Portekizli muhataplarının kim olacağını henüz bilemediklerini ifade etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder