14 Nisan 2011 Perşembe

Hüseyin'den Duygu'ya Duygulu Veda

Danimarka'nın Ballerup şehrinde, 7 yıldır sorunlu çocukların eğitim aldığı Lautrupgaard okullarının müdürlüğünü yürüten Türk öğretmen Hüseyin Duygu, Danimarka'nın en büyük okulu olan Sağlık ve Sosyal Okulu SOS'un Holbaek bölge müdürlüğüne atanması nedeniyle eski okunda bir veda yemeği verdi. 1 Nisan'da yeni görevine başlayan Hüseyin Duygu'nun Lautrupgaard okullarında verdiği veda yemeği oldukça duygulu geçti...

Danimarka'nın Ballerup şehrinde, 7 yıldır sorunlu çocukların eğitim aldığı Lautrupgaard okullarının müdürlüğünü yürüten Türk öğretmen Hüseyin Duygu, Danimarka'nın en büyük okulu olan Sağlık ve Sosyal Okulu SOS'un Holbaek bölge müdürlüğüne atanması nedeniyle eski okunda bir veda yemeği verdi.

1 Nisan'da yeni görevine başlayan Hüseyin Duygu'nun Lautrupgaard okullarında verdiği veda yemeği oldukça duygulu geçti. Öğretmenler, veliler , şair ve sanatçılar yaptıkları veda konuşmalarıyla davetlileri duygulandırdılar.

Duygu DHA'ya yaptığı açıklamada Şu anda bulunduğumuz okul tarihi bir çiftlik. Burada daha önceleri süt inekleri dolaşmış ama şu anda gördüğünüz gibi cıvıl cıvıl çocuklar ve insanlar dolaşıyor. Ben burada 7 yıl yönetici olarak görev yaptım. Burada sosyal ve duygusal sorunları olan çocuklar okuyordu. Bugün eski işime veda ederken buraya müzisyenler, şairler, öğrenciler eski meslektaşlarım katıldılar. Güzel ve duygulu bir veda oldu. Ben merhaba demeyi de, veda etmeyi de seviyorum. Artık gelişmeler beni yeni sorumluluk almaya zorladı. Eski okulumda çocuklar vardı ama yeni okulda hemşire ve hasta bakıcı yetiştirildiği için yetişkinlerle birlikte olacağım. Yönetici olarak atandığım okulda yüzlerce öğrenci ve çalışan var. Danimarka imkanlar ülkesi. Vatandaşlarımız imkanları iyi değerlendirirlerse başaramayacakları görev yoktur diye düşünüyorum dedi.

Duygu yaptığı konuşmada duygularına hakim olmaya çalışarak, eski iş arkadaşlarına, öğrenci velilerine ve öğrencilere teşekkür etti. Törende ünlü şair Niels Hav da bir konuşma yaparak şiirler okudu. Gitarist Per Warming, Nazim Hikmet'in şiirlerinden besteleği şarkıları seslendirdi. Daha sonra öğrenciler Hüseyin Duygu için bestelenen şarkıyı seslendirdiler. Veda töreni yenilen Türk yemekleriyle son buldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder