13 Nisan 2011 Çarşamba

Onları affetmeyeceğim

Galatasaray Başkanı Lütfi Kırdar Kongre Merkezi'nde düzenlenen Divan Kurulu Toplantısı'nda sert açıklamalar yaptı...

Galatasaray Başkanı Adnan Polat, Divan Kurulu üyelerini seçim ve kulübün son durumu hakkında bilgi verdi. Toplantıda Adnan Polat'ın kırgın ve kızgın olması dikkat çekti. Polat kürsüden inerken gazyaşlarını tutamadı.

Lütfi Kırdar Kongre Merkez'nde düzenlenen basın toplantısında Polat, yönetim kurulu üyelerinin seçime girmesi için bir engel olmadığını belirterek, "Tüm Divan Kurulu toplantılarına katıldım. Tahminen 5 senede 55 toplantı yaptık. Yalnızca ikisine katılmadım. Divan Kurul'ndan benim anladığım akli selim kişilerin buraya gelip, yönetime tavsiyelerde bulumasıdır. Ancak Divan Kurulu'nda danışmadan daha çok hep karşımızda bir eleştiri ve muhalefet grubu gördük. Genel Kurul'daki Divan Kurulu raporumuzda da bizi eleştirenlerin raporu yer alıyor. Şansen benim Divan Kurulu'ndan beklentim bunlar değirdir" dedi.

GALATASARAY'IN BİR KAÇ SENEYE TÜM PROBLEMLERİ BİTER
Başkan olarak beni seçen tüm Galatasaraylılara gösterdikleri teveccühten dolayı çok teşekkür ediyorum diyen Polat, "Yaptığımız işlerin takdirini zamana bırakmak istiyorum. Galatasaray Spor Kulübü ve şirketlerinin kimsenin cebinden idare edilmeye ihtiyacı yoktur. Galatasaray kendi kendine idare edilir ve yoluna devam eder. 2-3 seneye kadar Galatasaray'ın tüm büyük problemleri ortadan kalkacaktır. Galatasaray demokrasisinin önünün kesilmemesi gerekir. Bir kişinin cebinden para çıkartarak kulübü idare altına almamasına asla izin verilmemeli. ÜStüne basa basa söylüyorum, Galatasaray kendi imkanlarıyla çok rahat idare edilir, en zor durumlardan geçti; artık daha rahat günler var" ifadelerini kullandı.

YÖNETİCİ BUlMAKTA SIKINTI ÇEKİYORDUK
Beş yıl önce kulübe yönetici bulmakta sıkıntı çekiyorduk diyen Polat şöyle devam etti, "Şu anda Galatasaray başkanlığının yeniden cazip hale geldiğini görüyoruz. Demek ki Galatasaraylılar, Galatasaray'dan korkmadan ilgilenecek duruma gelmişler, bu memnuniyet verici bir şey. Bizim planladığımız ve başlattığımız projelerin dışında yeni bir şeyin olacağını düşünmüyorum."

ONLARI ASLA AFFETMEYECEĞİM
Genel Kurul'a da değinen Polat sert ifadeler kullanarak, " benim için çok üzücü bir gündü. Herkesi oyunu istediği gibi kullanabilir ama orada bunun şekli ve yapılanlar bizi çok üzdü. Bunu organize eden, uygulayan ve buna müsade edenleri asla affetmeyeceğim. Hem bizleri hem de Galatasaray'ımızı yakışmayacak şekilde lekelediler." dedi.

RUHUM HEP DAVALI OLACAKTIR
Beş yıldır Galatasaray'ı içinde bulunduğu kaotik ortamdan kurtarmak için çok büyük uğraş verdik. Bundan sonra kulübün daha hızlı yol alacağına inanıyorum. Bize öğretilen Galatasaraylılıkla, kongrede 500-600 kişinin yaptıklarını içime sindiremiyorum. Bunları yapanlardan benim ruhum hep davacı olacaktır. Galatasaray'a böyle bir leke düşürmemeliydiler" şeklinde konuştu.

Seçimlerin Galatasaray için hayırlı uğurlu olması temennisinde bulunan Polat, "Umarım kongrede yaşananlar orada kalırv e bir daha gündeme gelmez. Onunla ilgili her kulüp üyelerine bir DVD göndereceğim, bunun bir daha tekrar etmemesi gerekiyor. Bana gösterdiğiniz sabır için hepinize çok teşekkür ediyorum" dedi.

POLAT ERKEN AYRILDI
Toplantının başında konuşma yapan Galatasaray Kulübü Başkanı Adnan Polat, daha sonra salondan ayrıldı.

Konuşmasının bitiminden sonra yönetim masasında kısa süre oturan Adnan Polat, ardından salondan çıkarken, daha sonra geri dönmedi.

OSMAN YİĞİT'İN KONUŞMASI GERGİNLİK YARATTI
Genel kurul üyelerinden Osman Yiğit'in güncel olaylar ve dilekler bölümünde yaptığı hararetli konuşma, salonda kısa süreli gerginliğe neden oldu.

Yiğit, mart ayında yapılan mali genel kurulda üyelerin özgür iradesinin tescil edilmediğini savunarak, ''Derneklerde bireyler iradelerini özgürce ifade eder. Bu kongrede üyeler, iradelerini özgürce değil, zorla yansıttılar. Kongrede adalet, eşitlik, kardeşlik yoktu'' şeklindeki sözlerine, bir grup üye tepki gösterirken, bir grup da alkışladı.

6 BİN 987 ÜYE OY KULLANABİLECEK
Divan Kurulu Başkanı İrfan Aktar, 7 Mayıs'ta çoğunluk sağlanamazsa, 14 Mayıs'ta yapılacak olağanüstü seçim genel kurulunda 6 bin 987 üyenin oy kullanma hakkına sahip olduğunu duyurdu.

Aktar, aidatlarını yatırmış olan 6 bin 987 üyenin seçimde oy verme hakkına sahip olduğunu söylerken, başkan adaylarının da en geç 21 Nisan Perşembe günü mesai saati bitimine kadar başvurularını yapmış olmaları gerektiğinin altını çizdi.

DİVAN KURULU'NCA HUKUK KOMİSYONU KURULDU
Divan Kurulu, Mali Genel Kurul'la ilgili mahkemeden alınan yürütmeyi durdurma kararı ve ibra edilmeyen yönetim üyelerini seçime katılıp katılamayacakları konularına açıklık getirebilmek için bir hukuk komisyonu kurulması talebinde bulunurken, üyelerin oyuyla bu komisyonun hayata geçirilmesi kararı alındı.

Divan Kurulu Başkanı İrfan Aktar'ın talebiyle, seçimle ilgili tereddütlü konuların açıklığa kavuşturulması için oluşturulan hukuk komisyonunun 15 Nisan Cuma günü toplantı yapacağı belirtildi.

Öte yandan, Galatasaray Kulübü mayıs ayı Divan Kurulu Toplantısı'nın seçime yakın bir tarihe denk gelmesi nedeniyle 4 Mayıs Çarşamba gününe alındığı aktarılırken, bu toplantıda sadece başkan adaylarına söz hakkı verileceği vurgulandı.

Diğer yandan, toplantıda, olağanüstü seçim genel kurulu öncesinde, 31 Aralık 2010 tarihi itibarıyla düzenlenmiş olan kulüp ve bağlı ortaklıklarının konsolide mali tabloları, Ömer Tanrıöver tarafından özet olarak üyelere aktarıldı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder