12 Nisan 2011 Salı

Online Turizmcileri,Rezervasyonu Konuştu

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve Google Türkiye işbirliğiyle düzenlenen 'online rezervasyon ve online turizm' konulu panel, Egeli turizmcilerin zirvesine dönüştü...

Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) ve Google Türkiye işbirliğiyle düzenlenen 'online rezervasyon ve online turizm' konulu panel, Egeli turizmcilerin zirvesine dönüştü. Toplantıda turizmcilere seslenen İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Abdülaziz Ediz, sektör temsilcilerini birlikte hareket etmeye, oluşturdukları birliği desteklemeye çağırdı.

'İnternet üzerinden online rezervasyon ve online turizm' konulu panel, İzmir Kaya Termal Otel'de gerçekleştirildi. Panele İzmir ve Ege'nin çeşitli yörelerinden turistik işletmelerin yöneticileri katıldı.

Panelin açılışında konuşan İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Ediz, turizm sektörünün temsilcilerini birlik olmaya, birlikte hareket etmeye ve tanıtım etkinliklerine ağırlık vermeye çağırdı. Ediz, "Sektörde birlik, beraberlik ve dayanışma olursa aşılmayacak engel kalmaz. " dedi.

İzmir ve Ege'nin turizme yönelik pazarlanacak çok şeyi olduğunu, ancak tanıtım ve pazarlamada eksiklikler bulunduğunu anlatan ETİK Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet İşler de Antalya'yı kıskandığını, Antalya karşısında, nerelerde eksiklikleri olduğunu araştırdıklarını söyledi.

Google Türkiye Direktörü Bülent Hiçsönmez, Türkiye'de 35 milyon internet kullanıcısı olduğunu, internette geçirilen süre bakımından Türkiye'nin Avrupa birincisi olduğunu söyledi. İnternet kulanıcılarının yüzde 50'sinin uçak biletini internetten aldığını belirten Hiçsönmez, Türkiye'de e-ticaret dünyasının çok hızlı geliştiğini, turizm sektörünün de bu dünyada yerini alması gerektiğini sözlerine ekledi.

Google Türkiye yetkilisi Çiğdem Canatan ise 2009 yılında yaşanan kriz nedeniyle turizm sektöründe özellikle Avrupa'da yüzde 11'lik bir daralma yaşanmasına karşın online pazarda yüzde 1. 7 büyüme gerçekleştiğini söyledi. Online seyahat acentalarının otel - fiyat bilgilerinin karşılaştırma imkanı sunmasının interneti öne çıkardığını anlatan Canatan, bireysel tüketicilerin yüzde 65'i seyahat kararlarını verirken internetti kullandığını, karar vermeden önce otel, fiyat, tur operatörleri sitelerini gezdiğini söyledi

Google'un misyonunun dünyanın bilgilerini organize etmek ve erişilebilir kılmak olduğunu anlatan Google Türkiye yetkilisi Heni Hazbay da arama motorlarının kullanımında Türkiye'nin birinci sırada olduğunu söyledi. Hazbay, "Arama motorları üüketicileri aradıkları bütün bilgilere, pazarlamacıları müşterilerle buluşturuyor. Aranan trandler satış trendlerine paralel. Online arama offline satın almayı tetikliyor. " diye konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder